torsdag 14 januari 2010

Greetings

God dag kära bloggläsare!

Nu tycker jag det är dags att vi kommer igång med den här bloggen, så jag tänkte börja med att presentera mig helt enkelt.

Ell heter jag, och om jag får säga det själv är jag väl inte särskilt bra på att laga mat, men min ambition är att lära mig. Jag har hört att det ska vara en bra grej att kunna när man flyttat hemifrån.

Jag lever på en lakto-ovo-vegetarisk diet, och jag planerar inte att bli vegan någon gång för jag kan inte tänka mig att leva utan ost. Min favoritmat är potatisgratäng, och min signature dish är antingen kesolasagne eller min lata röra av sojastekt broccoli, nudlar och keso (och halloumi, om det finns).

Pågen sub med fyra frukter-marmelad, apelsinjuice, blåbärhallonfil med K-Special Red Berries och en kopp cappucino.
Min favoritmåltid är frukost, speciellt när man har tid på sig på morgonen och kan njuta av den och tidningen så länge att kaffet är slut. Frukost är bra för man behöver inte göra så mycket jobbigt för att ändå känna sig nöjd med den.

Sojastekt broccoli, hemmagjort potatismos, halloumi.
Min matfilosofi är att halloumi funkar med allting, något som jag ständigt försöker bevisa för världen. Hittills har det inte misslyckats. Jag gillar nästan all sorts ost i och för sig, så även om halloumi är favoriten har jag inga problem med att sätta mig och käka hushållsost om det kniper.

Avokadohalvor redo att fyllas med keso, halloumi, ruccolasallad, tomat, gurka, potatissallad, samt skivade baguetter med smält brieost på. Och kökskatten Scully.
Det bästa med mat tycker jag är att det är så socialt. Det är alltid kul att laga mat med tjejerna, och sen är det ännu roligare att faktiskt äta det, speciellt när man är så kreativa som vi är och blandar allting med allting.

Nu vet ni vad ni behöver veta om mig. Vi får se vem som är snabbast med att skriva om sig själv härnäst.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar